Ενα blog για όσα συμβαίνουν στον αθλητισμό και όσα απασχολούν έναν αθλητικό δημοσιογράφο.

Παρασκευή 28 Μαΐου 2010

Σας παραδίδουμε την εγκυκλοπαίδεια του Παγκοσμίου Κυπέλλου

Ο Πάολο Ρόσι ήταν η πρώτη μεγάλη δυσκολία που συνάντησα στην καριέρα μου ως συλλέκτης αναμνηστικών του ποδοσφαίρου. Ηταν το σπάνιο χαρτάκι στο άλμπουμ της Panini για το Μουντιάλ του ’82. Καθημερινά στηνόμουν έξω από το ψιλικατζίδικο, στην πλατεία της γειτονίας, με την ελπίδα να πετύχω κάποιον που είχε διπλό το χαρτάκι με τον Ιταλό. Μάταια. Η έναρξη του Μουντιάλ έφτανε κι εγώ δεν είχα συμπληρώσει το άλμπουμ. Πήγαινα στο σχολείο και, πάνω στην απόγνωσή μου, έταζα στους συμμαθητές μου όλα μου τα διπλά, που ήταν ατέλειωτα, για έναν Πάολο Ρόσι. Τίποτα κι εκεί. Επαιρνα το ποδήλατο και πήγαινα στην κάτω γειτονιά, στην άλλη πλατεία, με την ελπίδα να κυκλοφορεί εκεί ο Πάολο Ρόσι. Δεν ήταν το ίδιο σπάνιο αυτό το χαρτάκι σε εκείνη τη γειτονιά. Οι περισσότεροι τον είχαν. Κολλημένο. Εψησα, θυμάμαι, ένα παιδάκι να το ξεκολλήσει από το άλμπουμ του, με αντάλλαγμα να του δώσω είκοσι χαρτάκια που του έλειπαν. Απ’ τη χαρά του και τη λαχτάρα του, κατάφερε να σκίσει το άλμπουμ του, μαζί και τον Ρόσι. Τζίφος. Κι ήρθε εκείνο το πάρτι ενός συμμαθητή μου, στα Πατήσια, δύο μέρες πριν από την έναρξη του Μουντιάλ. Πλησίασα την παρέα με τα άγνωστα παιδιά. «Μήπως έχετε χαρτάκια να ανταλλάξουμε;», ήταν ο πρόλογος. Τα έβγαλαν αμέσως από τις τσέπες και αρχίσαμε να τα ανοίγουμε. Ημουν εννέα ετών, διαφορετικά θα έπρεπε να αναρωτηθώ αν ήμουν μεθυσμένος. Στο ματσάκι με χαρτάκια του διπλανού μου παιδιού έβλεπα τον Ρόσι πενταπλό. «Μου δίνεις τον Ρόσι;», ψέλλισα. «Χα, τον Ρόσι, στον χαρίζω, πενταπλό τον έχω», μου άπλωσε έναν Ρόσι στο χέρι. Μια από τις καλύτερες στιγμές της παιδικής μου ηλικίας είχε μπει στο πετσί μου.
Αυτή η ταινία γύρισε στο μυαλό μου την πρώτη φορά που πήρα στα χέρια την συλλεκτική έκδοση της Panini που πρόκειται να σας προσφέρουμε δωρεάν από την Δευτέρα. Προτού αρχίσω να θαμπώνομαι από τη γνωριμία με τις προγενέστερες συλλογές, αυτές του ’70, του ’74, του ’78, από τη συνάντησή μου με το χαρτάκι Αρτέμιο Φράνκι, το χαρτάκι Ντούσαν Μπάγεβιτς, το χαρτάκι Γιόχαν Κρόιφ, το χαρτάκι Φραντς Μπεκενμπάουερ, το χαρτάκι Γκερντ Μίλερ, το χαρτάκι Γκορντον Μπανκς, το χαρτάκι Πελέ, και τόσα άλλα.
Από την ερχόμενη Δευτέρα και για 10 ημέρες θα παρελάσουν μπροστά από τα μάτια των αναγνωστών της «Εξέδρας των σπορ» περισσότεροι από 4 χιλιάδες ποδοσφαιριστές, που έγραψαν την ιστορία του παγκοσμίου ποδοσφαίρου στη διάρκεια των τελευταίων περίπου 40 ετών. Αυτή, η αυθεντική επανέκδοση των άλμπουμ με τη σφραγίδα της Panini, η οποία δεν κυκλοφορεί στο εμπόριο, είναι στην πραγματικότητα η εγκυκλοπαίδεια του Παγκοσμίου Κυπέλλου. Νομίζω πως δεν χρειάζεται να εξηγήσω ότι αυτή η συλλογή έχει συλλεκτική αξία. Η Panini δεν τυπώνει πλέον τα παλαιότερα άλμπουμ. Και αυτή η συλλογή δεν έχει κυκλοφορήσει ποτέ μαζικά στην Ευρώπη. Μια αντίστοιχη προσφορά έχει γίνει μόνο στην Ιταλία, την πατρίδα της Panini. Και αυτή η εγκυκλοπαίδεια προσφέρεται μόνο ως δώρο από την οικογένεια Panini προς τους συνεργάτες της. Και στις ιντερνετικές δημοπρασίες το βιβλίο με τις δέκα συλλογές κοστίζει μερικές εκατοντάδες ευρώ για όποιον τυχερό καταφέρει να κερδίσει μια από αυτές τις εγκυκλοπαίδειες.
Αυτή η συλλογή είναι η καλύτερη ευκαιρία για όσους έχουμε μεγαλώσει, να θυμηθούμε τα παιδιά μας χρόνια, τον καιρό που κυνηγούσαμε τα χαρτάκια. Είναι μοναδική ευκαιρία για να δούμε όλα τα άλμπουμ συμπληρωμένα. Είναι μεγάλη ευκαιρία να φυλάξουμε στη βιβλιοθήκη τα τελευταία δέκα Μουντιάλ και τους πρωταγωνιστές τους, αλλά και να δείξουμε στους μικρότερους από εμάς τις ποδοσφαιρικές εικόνες και επιδόσεις όλων των προσωπικοτήτων του παγκοσμίου ποδοσφαίρου.
Από την ερχόμενη Δευτέρα θα βρίσκετε δωρεάν μέσα στην εφημερίδα ένα άλμπουμ της Panini. Και μετά την συμπλήρωση των 10 άλμπουμ θα βρείτε μια συλλεκτική κασετίνα για να φυλάξετε τη συλλογή στη βιβλιοθήκη σας. Η προσφορά μας απευθύνεται προς όλους τους αναγνώστες, δίχως κληρώσεις, κουπόνια και sms. Θέλουμε να φτάσει στα χέρια και του τελευταίου ποδοσφαιρόφιλου. Και αυτός είναι ο λόγος που μας οδήγησε στην επιλογή να μην αυξήσουμε την τιμή της εφημερίδας, μολονότι πρόκειται για μια πολύ ακριβή προσφορά. Επιλέξαμε αυτό το δώρο, που είναι αυτό με τη μεγαλύτερη συλλεκτική αξία που έχει προσφερθεί ποτέ στον ελληνικό αθλητικό Τύπο, για να σας ευχαριστήσουμε για την εμπιστοσύνη που δείχνετε προς την «Εξέδρα». Με τη δέσμευση να συνεχίσουμε την προσπάθεια να σας προσφέρουμε το παιχνίδι από την καλύτερη θέση.

«Εξέδρα των σπορ», 28/5